lördag 9 februari 2013

Ny försvarsblogg "Betongblandarens försvarsupplysning" Uppdaterad

Uppdaterad efter ett litet missförstånd från min sida.


En ny försvarsblogg "Betongblandarens försvarsupplysning" har startats upp. Du finner den här.
Syftet med bloggen är att förklara försvarsdebatten i lite mindre tekniska termer så att gemene man förstår.
Jag välkomnar detta då vi ofta fastnar i pseudodebatter om prestanda osv. Iofs nog så viktigt om man ska optimera och titta på total försvarseffekt, MEN förstår inte politiker och gemene man spelar det ingen roll... Då reduceras diskussionen till att enbart en diskussion för inbördes användning.
Jag har tidigare uttryckt oro för att den allmänna folkförankringen helt har havererat och att vi måste förklara vissa försvars-fundamenta.
Välkommen - du behövs! Fair winds and following seas önskas.


KlartSkepp! - - . .

3 kommentarer:

  1. Hej! Det är jag som är ägaren till ovan blogg, och jag är natuligtvis mycket tacksam för att du nämner mig i detta sammanhang. Det är roligt att se att du uppskattar mitt upplägg och syfte med bloggen!

    Men, tyvärr har det blivit ett missförstånd kring bloggens namn, som inte är "teknokratens mecka" utan "Betongblandarens försvarsupplysning". Teknokratens mecka var rubriken i det första inlägget.

    Jag vore väldigt tacksam om du skulle kunna tänka dig att länka till min blogg. Jag har natuligtvis länkat till din, som jag tycker är en riktigt bra och genomtänkt sådan.

    Tack på förhand!

    Sen vill jag passa på och önska dig en fortsatt trevlig helg!

    Hälsningar,

    "Harry"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ledsen för missförståndet "Harry". Ska fixas. Givetvis länkar jag. Ska bara sätta mig vid en reguljär dator istf telefon/läsplatta...

      Radera
    2. Tack för svaret!

      Jag vill även passa på att önska dig fair winds och following seas!

      :)

      Radera