tag:blogger.com,1999:blog-3107409616607263542.post7576057679897720941..comments2023-05-14T13:31:48.677+02:00Comments on Klart Skepp! - - . . - - . .: Norge köper nya räddningshelikoptrarKlart Skepphttp://www.blogger.com/profile/14821006823489932021noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-3107409616607263542.post-44558753150217866202011-10-27T10:02:12.672+02:002011-10-27T10:02:12.672+02:00Tillverkaren tillmötesgår såklart kunden i möjliga...Tillverkaren tillmötesgår såklart kunden i möjligaste mån, vill denne ha stolliga modifieringar som påverkar vikt, balans, prestanda negativt, men ändå är genomförbara -fine.<br />Fördröjningarna/fördyrningarna i TMS beror till stor del just på tillverkarens ovilja/svårigheter att ge Saab insyn och påverkan i FbW. <br />Du antyder "shut up" jag önskar "put up" för större insyn och granskning av riksrevisionen./BosseAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3107409616607263542.post-39636712508312775852011-10-26T22:10:45.199+02:002011-10-26T22:10:45.199+02:00Bosse, jag vidhåller att om tillverkaren säger GO ...Bosse, jag vidhåller att om tillverkaren säger GO efter att tillverkat efter önskemål ifrån köparen så är det inte en "raggarmodifiering". Har NH industries någon gång sagt ifrån om den höjda kabinen eller SAABs TMS?<br /><br />Jag tycker det snart är läge för alla bittra inblandade att "Put up or Shut up".<br /><br />J.K NilssonJ.K Nilssonhttps://www.blogger.com/profile/15905130281499958732noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3107409616607263542.post-86093241753019652582011-10-26T21:46:00.893+02:002011-10-26T21:46:00.893+02:00NH90 kan nog bli en kompetent hkp hos de nationer ...NH90 kan nog bli en kompetent hkp hos de nationer som gett tusan i egna lösningar, klabbat i fly-by-wire systemet och gjort otestade raggarmodifierar av kabinen. Att NO likt GB väljer en hkp-typ från US förefaller väldigt sannolikt./BosseAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3107409616607263542.post-21335895550110254572011-10-26T19:25:32.413+02:002011-10-26T19:25:32.413+02:00NH90 har faktiskt nått längre i Norge än i Sverige...NH90 har faktiskt nått längre i Norge än i Sverige.<br /><br />http://www.aviationnews.eu/2009/12/01/the-nh90-nfh-completes-ship-deck-trials-in-norway/<br /><br />http://www.flightglobal.com/news/articles/norway-picks-bae-torpedoes-for-nh90-323008/<br /><br />Så man ska nog aldrig säga aldrig.chefsingenjörenhttps://www.blogger.com/profile/09929310403870108513noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3107409616607263542.post-68954931458615661352011-10-26T18:22:07.555+02:002011-10-26T18:22:07.555+02:00Hur f*n kan dom ha med NH90 på listan? Känns lite ...Hur f*n kan dom ha med NH90 på listan? Känns lite som att ha med Titanic på listan över kandidater till nytt ytstridsfartyg.<br /><br />Farbveckan -86Anonymousnoreply@blogger.com